Dofus Wiki
Advertisement

Hi ha dotze classes per elegir en la creació d'un personatge (és per aquesta raó que es diu "el món dels dotze". Cada classe pot aprendre diferents encanteris i té una forma diferent de manejar les diferents característiques. També, cada classes té bonificacions (o penalitzacions) segons el tipus d'arma que faci servir.Veure taula a danys).

Aniripsa.png
Aniripsa
Les mans d'Arnipisa. Classe clerical que curen i potencien als aliats (arma de classe: vareta).
Anutrof.png
Anutrof
El dits de l'Anutrof. Classe cercadora de tresors especialitzada en rebre una gran quantitat d'objectes per mitja de la sort (arma de classe: pala ).
centr Feca
L'Escut del Feca. Classe defensiva que posseïx la habilitat de invocar escuts per reduir molt els danys rebuts, per contra, tenen pocs encanteris ofensius(arma de classe: bastó).
Ocra.png
Ocra
L'Alcanç d'Ocra. Classe arquera que utilitza atacs de llarga distància (arma de classe: arc).
Osamodas.png
Osamodas
El Fuet de l'Osamoodas. Classe invocadora de monstres, que fan lluitar per ells (arma de classe: martell).
Pandawa.png
Pandawa
La Birra de Pandawa. Classe bevedora que prové de la illa de Pandawa. Només és disponible per jugadors abonats (arma de classe: destral).
Sacrógrito.png
Sacrógrit
La Sang del Sacrogrit. Classe sàdica que consumeixen mols Punts de Vida. Necessiten rebre dany per poder incrementar els seus poders (arma de classe: espasa).
Sadida.png
Sadida
La Sabata del Sadida. Sers amics de la naturalesa que utilitzen encanteris de dnys directes i invocacions de ninots (arma de classe: bastó).
Sram.png
Sram
La Sombra dels Sram. Classe assassina que combina les trampes amb la invisibilitat. Obtenen un gran atac en atacs de nivells avançats (arma de classe: dagues).
Xelor.png
Xelor
El Rellotge de Sorra de Xelor. Negadors d'atacs: la majoria dels seus atacs roben o redueixen els PA dels seus enemics (arma de classe: martell)
Yopuka.png
Yopuka
El Cor de Yopuka. Causen grans danys en el cos a cos (arma de classe: espasa).
Zurcarák.png
Zurcarák
La Moneda del Zurcarák. Classe addicta al joc que els seus encanteris tant poden beneficiar al jugador com perjudicar-lo (arma de classe: espasa).

Anagrames[]

Com és habitual, la majoria dels noms de les classes són anagrames o altres referències a paraules que tenen a veure amb cada classe. Al no haver-hi un joc en català, aquí posem els anagrames en castellà:

  • Sadida - Al revés es pot llegir Adidas, el nom de la companyia de sabates i altres peces d'esport.
  • Osamodas - Sado-Maso, un terme per gent que li agraden les relacions amb dominació (els montres el obeeixen) i fan servir recreacions de fuets i altres instruments de tortura.
  • Anutrof - Al revés és "fortuna", ja que sempre estan buscant or.
  • Sram - Al revés es pot llegir Mars, una marca de barretes de xocolata que se suposa que els desarrolladors menjaven durant la creació del joc.
  • Xelor - Al revés es pot llegir Rolex, una marca de rellotges prestigiosa i els Xelor destaquen per la seva manipulació del temps.
  • Zurcarák - Al revés es pot llegir "karacruz", que significa "cara i creu". Aquesta raça depèn de la sort.
  • Aniripsa - Al revés es pot llegir Aspirina, un analgèsic comú. La clase Eniripsa es una clase curativa. El nombre original de la classe es "eniripsa".
  • Yopuka - El nom original de la classe es "iop", derit de Yop, un iogurt líquid de Danone (disponible en UK y Canadá). També fa referència a "capullo" (en català "burro"), ja que aquesta classe es veu que té poca intel·ligència i molt de múscul.
  • Ocra - Al revés es pot llegir "Arco" (en català "arc"). Aquesta raça és especialista en atacs a distància amb arc i fletxa
  • Feca - Al revés es pot llegir "cafè".
  • Sacrógrito - El seu nom en francès és "Sacrieur", que vol dir sacrifici; i "rieur", que vol dir riure. Conclusió: són una classe masoca que riuen amb el dolor.
  • Pandawa - Sembla ser la abreviatura de "Panda Warrior" (Guerrer Panda). Potser està inspirat en el personatge Pandaren Brewmaster de Warcraft III: The <FrozHen> Pandala. En tot cas, bé de l'animal Panda, ja que tenen l'estètica d'aquest.

En els fòrums oficials es pot saber que els Feca, els Yopuka i els Sram van ser les primeres classes creades, i pot ser per aquesta raó que els desarrolladors els nombraven segons el què consumien.

Advertisement