Finnish Dofus Wiki
Advertisement
Feca
Male Feca Feca symbol Female Feca
This class owns the most efficient spells of protection. A Master of this class can cross battlefields and come out of them without a scratch though he underwent the most violent assaults. Feca respects her disciples and protects them from enemy hits, bad weather and diseases.

Fecat ovat puolustavia, glyphien ja armor taikojen käyttöön perustuvia hahmoja. Fecoilla on erilaisia taikoja, jotka vähentävät hahmoon tehtävää vahinkoa. armoreiden teho vaihtelee tavallisesta vahingon vähennyksestä tuli-, ilma-, maa- ja vesielementtien tuottaman vahingon torjumiseen.

Fecoilla on myös joitakin hyökkäystaikoja ja vain Fecoille ominaisia taitoja. Esimerkiksi "glyphit" ovat Fecoille ominaisia ja niiden ominaisuudet vaihtelevat vahinkoa tuottavista ( Burning Glyph ) AP:tä ja MP:tä poistaviin versioihin ( Paralyzing Glyph ja Glyph of Silence ).

Ominaisuudet[]

Ominaisuudet, jotka ovat tärkeitä Fecoille:

  • Intelligence: (älykkyys) Tämä voimistaa Glowing Armoria 1%:lla jokaista käytettyä pistettä kohti, sekä kaikkia muita suojakilpiä 0.5%:lla. Se nostaa myös tulitaikojen tekemää vahinkoa, ja koska suuri osa Fecojen taioista perustuvat tulielementtiin, on Intelligence-ominaisuuden kehittäminen suositeltavaa.
  • Strength: (voimakkuus) Saattaa olla hyödyllinen ominaisuus. Voimistaa Earth Armoria 1%:lla jokaista käytettyä kahta pistettä kohti. Strength-ominaisuuden kehittäminen parantaa neutraalien ja maa-elementtiin perustuvien taikojen tehoa. Fecoilla on pari hyökkäystaikaa jotka hyötyvät tästä.
  • Vitality: (elinvoima) Vaikka Fecat pystyvätkin torjumaan suuren osan tuotetusta vahingosta, useimmiten osa vahingosta menee kuitenkin läpi. Isommilla leveleillä Vitalityä on helppo saada lisää, mutta tähän ominaisuuteen voi käyttää osan pisteistä.
  • Agility: (ketteryys) Tätä ominaisuutta Fecan ei oikeastaan kannata. Parantaa hieman väistökykyä ja kriittisten osumien mahdollisuutta. Fecoilla ei ole ainuttakaan tähän kykyyn perustuvaa hyökkäystaikaa. Parantaa kuitenkin Wind Armoria 1%:lla jokaista käytettyä kahta pistettä kohti.
  • Wisdom: (viisaus) Ei ole suositeltavaa käyttää pisteitä myöskään tähän kykyyn.
  • Chance: (onni) Ei erityisen tärkeä ominaisuus. Parantaa tavaroiden ja resourssien saanti mahdollisuutta vihollisilta (prospecting), sekä parantaa Aqueous Armoria 1%:lla jokaista käytettyä kahta pistettä kohti. Fecoilla on yksi vesielementtiin perustuva hyökkäystaika, jota on kuitenkin sen rangen vuoksi vaikea käyttää.

Classin taiat[]

Fecojen taiat:

kuva nimi level elementti lyhyt kuvaus
40px-Reinforced_Protection.png Reinforced Protection Exchange for Doploons Vähentää prosentuaalisesti vahinkoa pienellä AP:n määrällä.
40px-Agrrglyph.png Aggressive Glyph 1 tuli Tulivahinkoa tuottava glyph.
40px-Eartharm.png Earth Armor 1 maa Vähentää neutraalia ja maaelementtiin perustuvaa vahinkoa.
40px-Naturalatk.png Natural Attack 1 tuli Pitkän välimatkan tulihyökkäys.
40px-Spellrebound.png Spell Rebound 3 Voi heijastaa toisen hyökkäystaijan takaisin taikojaan.
40px-Blindness.png Blindness 6 neutraali Tuottaa jonkin verran neutraalia vahinkoa ja vie AP:tä.
40px-Glowing_Armor.png Glowing Armor 9 tuli Vähentää tulivahinkoa.
40px-Cloudy_Attack.png Cloudy Attack 13 tuli Lineaarinen pitkän välimatkan tulihyökkäystaika.
40px-Aquearm.png Aqueous Armor 17 vesi Vähentää vesivahinkoa ja vastustaa AP:n menettämistä.
40px-Immunity.png Immunity 21 Vähentää suuren määrän vahinkoa.
40px-Windarm.png Wind Armor 26 ilma Vähentää ilmavahinkoa ja vastustaa MP:n menettämistä.
40px-Bubble.png Bubble 31 vesi Pitkän välimatkan vesihyökkäys.
40px-Truce.png Truce 36 Vähentää suuren määrän vahinkoa jokaiselta taistelijalta.
40px-Artofstaff.png Art of Staff 42 Lisää fyysistä vahinkoa.
40px-Backlash.png Backlash 48 neutraali Paljon vahinkoa tuottava neutraali hyökkäys
40px-Blindnessglyph.png Glyph of Blindness 54 Heikko AP:tä poistava glyph.
40px-Teleportation.png Teleportation 60 Teleporttaa taikojan muutaman ruudun päähän.
40px-Burningglyph.png Burning Glyph 70 tuli Paljon vahinkoa tuottava tuliglyph.
40px-FecaShield.PNG Feca Shield 80 Vähentää vahinkoa prosentuaalisesti.
40px-ParGlyph.png Paralyzing Glyph 90 Vahva MP:tä poistava glyph.
40px-SilenceGlyph.png Glyph of Silence 100 Vahva AP:tä poistava glyph.
40px-Summoning_of_Feca_Dopple.png Summoning of Feca Dopple 200 Summonoi Fecan kaksoisolennon.

Varusteet[]

Aseet[]

ase kirves jousi tikari vasara hakku viikate lapio pitkä sauva miekka taikasauva
-10% -10% -10% -10% -10% -10% -10% 0% -10% -5%

Classin setti[]

Fecojen class-setti on Indestructible Set.

Buildit[]

°=ei suositella, +=vaatii vaivaa, aikaa ja rahaa, ++=hauska mutta haastava, +++=hyvin soveltuva

Elementti Arvostelu Huomautukset
Yhteen elementtiin perustuvat buildit
Strength-based ++ Torjuu ainoastaan maavahinkoa, mutta Backlash toimii voimakkaana lähitaistelutaikana. Paljon erilaisia asevaihtoehtoja.
Intelligence-based +++ Suosituin vaihtoehto. Torjuu hyvin kaikkien elementtien tuottamaa vahinkoa. Glyphit tuottavat vahinkoa suurella alueella, mutta varomattomasti käytettynä voivat tappaa myös ystäviä.
Chance-based + Vaikea buildi, eikä sitä suositella. Torjuu vain vesivahinkoa. Käyttää Bubblea meleeaseen lisäksi.
Agility-based ° Ei ilmahyökkäystaikoja. Ei toimiva.
Hybridibuildit
Muut buildit

Levelien nousu[]

Temple[]

(12,5):ssä on The Temple of Feca, mistä voi saada tietoa Fecoista ja taistella Feca Dopplea vastaan.

Huomautuksia[]

Burning ja Aggressive Glyph tekevät 110% vahinkoa keskellä glyphiä, ja aina 10% vähemmän yhtä poispäin menevää ruutua kohden.

Trivia[]

Feca on cafe:n anagrammi.

Advertisement