Finnish Dofus Wiki
Advertisement
Gg

NPC:llä on tehtävä, kun sen yläpuolella näkyy kysymysmerkki.

Dofuksessa hahmosi saa erilaisia tehtäviä pelin aikana. Yleisesti tehtävä saadaan, kun hahmolla puhutaan ei pelattavan hahmon kanssa (NPC). Yleensä NPC:llä on huutomerkki yläpuolellaan, jos hahmolla on tarjota sinulle tehtävä. Jos sinulla ei ole tarvittavia vaatimuksia tehtävän tekoon, NPC ei tarjoa tehtävää. Tällaisia vaatimuksia voivat olla esimerkiksi jonkin tietyn tehtävän suorittaminen edeltävästi. Tehtävät vaikuttavat pituudeltaan suuresti.

V2NrmYv

Ornamentti.

Tehtävien palkinnot vaihtelevat niiden vaikeusasteen mukaan. Tehtävistä voi saada kokemuspisteitä (xp), kamaseja ja erilaisia tavaroita. Tehtäviä suorittamalla voi saada saavutuksia, kun tietyt tehtävät tiestystä saavutusosiota on tehty. Nämä saavutukset on jaettu alueittain ja yhdellä alueella voi olla monta saavutusta. Kun kaikki alueen saavutuksen on tehty, hahmosi palkitaan yleensä hyvin. Tietyt tehtävälinjat antavat palkinnoksi dofuksen. Voit myös saada palkinnoksi nimesi ympärille ornamentin (ornament).

Käynnissä olevia tehtäviä voit selata painamalla pelin tehtäväbannerissa sijaitsevasta Quest-kohtasta. Voit myös halutessasi selata jo suoritettuja tehtäviä.

Joitakin tehtäviä voi tehdä useaan kertaan, ne on yleensä osoitettu sinisellä kysymysmerkillä, kun taas vihreällä kysymysmerkillä olevat tehtävät voi tehdä vain kerran.

Advertisement