Dofus Wiki
Advertisement

Mod

Admins (administrators) zijn mensen die voor Ankama corp werken, als ontwikkelaars of spel administrators. Mods (moderators) zijn vrijwilligers die een handje helpen. GMs (game masters of MJ franse vertaling van Game Masters) kunnen beiden zijn, de term verwijst naar iemand met bijzondere krachten in het spel. Niet alle admins en mods hebben GM krachten, sommigen houden zich enkel bezig met forums of interne zaken.

GM krachten houden de mogelijkheid in om speler te bannen uit het spel, handelaars te disconnecten, teleporteren tussen maps, van vorm en mogelijkheden te veranderen, en meer. Verschillende GMs hebben verschillende toegang niveaus, dus verwacht niet dat een willekeurige mod de mogelijkheid heeft om spelers te bannen. Niet dat ze dat zullen doen op aanvraag.

Niet-admin GMs hebben vaak speciale account namen zoals MOD# of GM# (of MJ#), om hun persoonlijke account te scheiden van hun "werk accounts". De # is een romeins cijfer, in het gebied 1-28 voor MOD, 1-2 voor GM en 1-20 voor MJ. Bijvoorbeeld, Eoghammer zijn account naam is GMII. (Nota: Je moet een sterretje (*) voor de naam van hun GM account zetten om hen te contacteren. Bv: "/w *GMII hallo.")

Er zijn uitermate weinig (ongeveer 2) actieve GMs en 3 actieve MODs op Rushu (MODXXVI, MODXXVII, MODXXVIII). De voorgestelde methode om een GM/MOD te contacteren is via het officiële Dofus IRC kanaal of via een ticket.

Om er zeker van te zijn dat spelers, die zeggen een speciale graad hebben, dit ook hebben, typ je: /whois Naam. Je krijgt dan een bericht met de account naam en voor diegenen met een graad, zal er een rood deel bijstaan met de vermelding van hun graad.

Lijst van bekende GMs[]

Admins[]

ILoveBoys[]

De machtigste admin, zij staat in voor de werking van het spel,evolutie. En staat in voor de zogezegde : Anti-RealWorldTrading.

Zij is voornamelijk actief op Rosal.

Lichen[]

Een admin. Hij staat in voor de werking van het spel, voorwerpen, spells, enz.

Xyo/billfr[]

Een admin/ontwikkelaar. Hij staat in voor het server ontwikkelings team, en de evolutie van het spel (server-kant).

Echt[]

Een admin. Hij staat in voor de ondersteuning. Actief op het internationaal forum.

Kam[]

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het programmering team.

manuel[]

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het commerciële team.

Tot[]

Een van de makers van Ankama Studios. Hij is hoofd van het artistieke team.

T-EGO[]

Admin dat instaat voor het Duitse forum.

SmilyCelly[]

Maakte haar debuut op het officiële forum op 5 juli 2006. Niet veel van gekend. Nota door Echt : Ze is onze engelse vertaler ;)

Fosko[]

Admin. Hij staat in voor het Spaanse forum en cliënt vertaling.

Elrohir-Lintuviel[]

Admin gezien op Rushu. Leest/antwoord Engelse Ondersteuning Ticketen. En heeft geholpen bij het beheren van de internationale forums.

Actieve mods[]

Eoghammer-VA (GMII)[]

Een vrijwilliger van de Franse gemeenschap. Staat in voor het maandelijks scheiding event en het groeperen in de internationale gemeenschap.

Panoramix (GMI)[]

Een vrijwilliger van de Franse gemeenschap. Hij was ooit in dienst bij Ankama Studios, maar is nu strikt vrijwilliger.

isaelie[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Meestal bezig met de vertaling van franstalige mededelingen en andere teksten.

Sariya|Sariya (MODXXVII)[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum en ingame moderator voor haar zonden.

DragonMeow (MODXXVIII)[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum moderator.

Wishdragon (MODXXVI)[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum en in-game moderator. Ze is ook een wiki-bijdraagster.

Raiutaryuu[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Forum moderator. Ook een admin en bijdrager op de engelstalige Wiki.

Meradi[]

MathAvenger[]

mariemonster[]

canaste[]

Een vrijwilliger bij de internationale gemeenschap. Spaanse forum moderator.

JAAM[]

--Joudi--[]

ShiktenIku[]

Anderen[]

secotine[]

Een ex-moderator bij de franstalige forums.

freebird-fopaldir[]

Een moderator bij de franstalige forums.

Kawet aka Orakle, aka MJIII[]

Baas van de Seriane alignement op de Jiva server. Hij is de machtigste Game Master.

Ange, ex-MJVII[]

Een van de franse GMs welke meerdere events op de Rushu server heeft georganiseerd. Is gestopt als Mj in september 2006.

Advertisement