Introductie en basis tactieken[]

De meest gebruikte tactiek voor mijnwerkers is om het hoogste level erts te verzamelen (omdat het de meeste XP geeft). Maar:

  • Er is vaak veel competitie tussen mijnwerkers voor de erts, en afhankelijk van de server en tijd van de dag, kan dit erg intens zijn
  • Het duurt even voor erts zichzelf weer aanvult
  • Erts dat makkelijker is te verzamelen dan het hoogste level erts is nog steeds veel XP waard - minder waardevolle erts hakken terwijl je wacht (of vecht) voor de hogere level erts is meer tijd/XP efficient
  • Het maken van legeringen of smithmagic drankjes is een andere goede bron voor XP

Het is daarom handig om eerst de hogere levels erts te hakken en daarna de mindere levels erts terwijl je wacht/vecht voor de hogere level erts.

Omgaan met erts in de inventaris:

  • Erts weegt veel (5 pods per eenheid), dus je zal zo af en toe een manier moeten vinden om de erts op te slaan (gebeurt vaak bij geen +pods uitrusting of hoge kracht levels)
  • Het verkopen van bepaalde erts kan heel winstgevend zijn (brons, omdat het zo'n beetje overal verkrijgbaar is, is over het algemeen niet veel waard. De meeste andere erts is wel verkoopbaar)
  • Het op de bank zetten van de erts kan ook heel handig zijn als je later legeringen of een uitrusting wilt maken
  • Het vernietigen of laten vallen van erts is een andere mogelijkheid

Plekken om te hakken:

  • In de lagere levels heeft Amkana heel veel mines voor de makkelijkere ertsen, inclusief een grote voorraad van ijzer. Je kan ervoor kiezen om profession scrolls te gebruiken tot je level 20 bent zodat je niet alleen op ijzer hoeft te levellen (sinds ijzer een vereiste is voor de meeste legeringen nemen hoger-level mijnwerkers soms alle ijzer in een mine, waardoor de eerste paar levels vooruitkomen wat moeilijk is)
  • In de mid levels kun je de spoorweg te gebruiken om te reizen tussen de mines door (als het je lukt om de dark miners te verslaan die je elke keer tegen zal komen dat je de spoorweg gebruikt)
  • In de latere levels wil je gebruik maken van de twee mines bij Brakmar. Eentje is een paar schermen in het noorden van de noordse poort (een grote mine vol met veel aders van dezelfde erts), en de andere is in het zuiden van Brakmar, in de hoek in het zuidoosten (een kleine mine met een verscheidenheid aan verschillende ertsen naast elkaar). Geen van deze mines heeft ijzer, dus je kan ervoor kiezen om terug naar Amakna te gaan om ijzer te hakken voor legeringen. Deze mines zullen je niet echt helpen als je niet ten minste brons kunt hakken.
  • Als het erg druk is, kun je ervoor kiezen om de paar mines te gebruiken die niet onderdeel zijn van de spoorweg

Locaties[]

Om de locaties van mines te zien, ga naar de Mines pagina.

Levelen[]

Levels 1-19[]

Hak ijzer. De beste plekken hiervoor is [0,3] samen met [-2,4], [5,19] of [-3,9]. Je kan ook ijzer hakken in het Porco Gebied. Daar zijn twee mines met elke mine ongeveer 10 ijzer. Dit zijn geen populaire mines, dus ze zijn vaak vol met erts.

Levels 20-39[]

Verzamel ijzer en koper

Levels 40-59[]

  • Of blijf in [-3,9] voor ijzer, kopen en brons (maar de plek is druk)
  • of ga naar [-25,24] Noorden van Brakmar om te levellen met brons
  • [-25,46] is een andere plek waar hoger-level mijnwerkers brons negeren, dus je kan het daar ook proberen.

Levels 60-79[]

  • Als je karakter hoog genoeg is om dark miners te vechten, gebruik dan de spoorweg om te reizen tussen de mines.
  • Probeer mines te vinden waar je het hoogste aantal erts hebt om te hakken.
  • Hoeveelheid is je vriend wanneer je levelled in dit gebied. Probeer mines te vinden met genoeg erts om je inventaris te vullen voor je weg moet gaan.
  • Voorgestelde plaatsen zijn [-25,24] en [-25,45]
  • Andere plekken zijn:
    • [-2,4] tot level 40
    • [-23,32] - het best te bereiken met de spoorweg
    • [-2,17] - Ded Aleicar stenen grot, maar je kan beter goud hakken van mines met ander hoger-level erts zoals [-25,24- en [-25,46]

Levels 80-99[]

  • Maak Kouartz

Levels 100+[]

  • Maak Kriptoniet
  • Een optie voor hen met een aap is om een Drankje van Kostbare Vloestof Metalen te maken. De Glazen Kommen zijn beschikbaar in de Torens van Brakmar en Bonta, beide voor 100 kamas per stuk. De Crackler Stenen zijn normaal duur wanneer je in een massa koopt, maar het recept gebruikt wel minder erts dan de andere legeringen doen. Goud is vaak beschikbaar in de locale Mijnwerkers Markt. Dit zorgt voor minder tijd in de mines en meer tijd om XP te krijgen door middel van maken.
  • Perfecte ziel stenen zijn ook een optie. Hoewel duur geven ze wel goede XP en kunnen verkocht worden voor kamas.

Legeringen[]

Het maken van legeringen kan het levellen van een mijnwerker ontzettend helpen, maar ze gebruiken wel ontzettend veel erts in de werkwijze. Daarom kunnen sommige spelers ervoor kiezen om geen legeringen te maken als ze individuele erts snel nodig hebben.

Silicaat en Dolomiet[]

Deze ertsen zijn niet heel handig om te levellen, omdat ze in gebieden zitten waar je in een bepaalde alliantie voor moet zitten. Verzamel ze alleen als een werkwijze voor crafting en kamas.