Dofus Wiki
Advertisement
Xelor
Mannelijke Xelor Xelor symbool Vrouwlijke Xelor
De dicipelen van Xelors Zandloper spelen met tijd. Ze kunnen vrienden of vijanden versnellen of vertragen. Hun god heeft waarschijnlijk een klok vorm. Zijn volgelingen kunnen verwachten langer te leven dan gewone mensen - ze hebben een gemiddelde levensverwachting van 150 jaar.

De Xelor of Xelors Zandloper klasse zijn manipuleerders van tijd en ruimte. Ze zijn experts in AP stelen, en kunnen vijanden voorkomen aan te vallen. Niet alleen kunnen ze AP weghalen ze kunnen hun eigen AP verhogen, en die van hun vrienden voor een korte periode. Xelors kunnen ook het slagveld sterk beïnvloeden door Rhol Bak en kunnen teleporteren over korte afstand door Vlucht en grote afstand met Teleportatie.

Xelors kunnen ook veel schade doen, ze hebben minstens een spreuk van elk element zodat ze erg veel variaties hebben.

Karakteristieken[]

Verhouding 1:1 2:1 3:1 4:1 5:1
Vitality Vitaliteit 1~∞ - - - -
Wisdom Wijsheid - - 1~∞ - -
Strength Kracht - 1~50 51~150 151~250 251~∞
Intelligence Intelligentie 1~100 101~200 201~300 301~400 401~∞
Chance Kans 1~20 21~40 41~60 61~80 81~∞
Agility Behendigheid 1~20 21~40 41~60 61~80 81~∞

De karakteristieken die het meest door de Xelor gebruikt worden zijn:

  • Intelligentie: Verreweg het makkelijkste voor een Xelor. Xelors hebben veel vuur spreuken zoals Wijzer, Xelors Zandloper, en Tijdelijk Stof. Veel hoog-lvl hamers geven ook Intelligentie erbij, Dat betekend dat ze veel Hand-aan-Hand opties hebben. Mummificaties schade weerstand is ook verhoogd door Intelligentie.
  • Wijsheid: Xelors zijn waarschijnlijk de enige klasse met een effectieve wijsheid build. Wijsheid Xelors hebben verhoogde kansen om AP te stelen, en ze levelen ook snel en reflecteren schade door spreuken zoals Contra en Verblindende Bescherming. All dit betekent dat je een formidabel personage hebt met je Wijsheid Xelor, ookal doen ze niet veel schade.

Andere Karakteristieken:

  • Behendigheid: Een goede optie voor Xelors met veel schade, dit is een alternatieve build voor Xelors die gebruikmaken van Bevriezing, Verdorring, and Moon Hamer. Hoewel Xelors lage Behendigheid Soft-Caps hebben, wat betekend dat ze het moeten verhogen door rollen voordat het heel effectief is.
  • Kracht: Moeilijk te levelen tot level 90, tot ze de Aarde aanval Xelors Slag krijgen.
  • Kans: Niet erg aangeraden. Lage Soft-Caps op Kans betekent dat je het moet verhogen door rollen voordat het effectief is. Hoewel Klok erg veel schade doet.
  • Vitaliteit: Niet echt aangeraden. Vitaliteit kan makkelijk behaald worden door uitrusting.

Klasse Aanvallen[]

Alle aanvallen van een Xelor (behalve Rhol Bak) hebben 10% kans om 1 ap te geven aan de gebruiker

De Klasse aanvallen beschikbaar voor de Xelor zijn:

Plaatje Naam Level Element Samenvatting
Rhol Bak Rhol Bak Kopen met Doploons van Dopple Meesters Stuurt iedereen (behalve summons) naar hun start positie.
Vertraging Vertraging 1 Verlaagt AP van een vijand. Kan maar een keer per speler worden gebruikt.
Contra Contra 1 Reflecteert schade. verbeterd door je wijsheid.
Wijzer Wijzer 1 Fire
Vuur
Doet gemiddelde vuur schade.
Bevriezing Bevriezing 3 Air
Lucht
Doet gemiddelde lucht schade en verlaagt AP.
Vaagheid Vaagheid 6 Verlaagt de AP van alle spelers in het bereik van de spreuk voor een paar beurten. Je kan het niet ontwijken.
Duistere Straal Duistere Straal 9 Fire
Vuur
Doet hoge vuur schade maar is linear, steelt 1 bereik.
Teleportatie (Xelor) Teleportatie 13 Laat de Xelor over een grote afstand teleporteren.
Verdorring Verdorring 17 Air
Lucht
Doet hoge lucht schade en is lineair.
Xelors Zandloper Xelors Zandloper 21 Fire
Vuur
Doet lage vuur schade, steelt AP en is lineair.
Tijddief Tijddief 31 Steelt AP van een doelwit.
Doelzoekende Wijzer Doelzoekende Wijzer 36 Water
Naald doet Water schade
roept een Naald op.
Toewijding Toewijding 42 Geeft AP aan de gebruiker en vrienden in de buurt voor een paar beurten.
Vlucht Vlucht 48 Laat de Xelor 1 vakje verplaatsen.
Demotivatie Demotivatie 54 Verlaagt het doelwit zijn % AP Weerstand.
Verblindende Bescherming Verblindende Bescherming 60 Verbeterd de gebruiker % AP Weerstand en stuurt schade terug.
Mummificatie Mummificatie 70 Verandert Uiterlijk, Verminderd ontvangen Schade, + % AP weerstand, - MP en +Schade voor de gebruiker.
Klok Klok 80 Water
Water
Steelt AP en doet hoge water schade.
Xelors Slag Xelors Slag 90 Earth
Aarde
Doet hoge aarde schade.
Xelors Schijf Xelors Schijf 100 Roept een schijf op die de AP weerstand van de vijand verlaagt. met 8 AP kan het ook de AP van alle vijanden met 1 voor 1 beurt.
Summoning of Dopple Bezwering van Xelor Dopple 200 Roept een Xelor Dopple op.
Advertisement