FANDOM

Wszystkie bronie oraz większość czarów ma szanse uzyskania trafienia krytycznego. Dla broni i wielu czarów, oznacza to uzyskania większych obrażeń. Jakkolwiek, istnieje szeroka różnorodność efektów trafienia krytycznego, więc sprawdź czar by upewnić się co ona robi.

Bazowe CH Edytuj

Bazowe trafienie krytyczne (CH) wyświetlane jest w opisie czaru lub broni pod zakładką Critical Hit:

Broń Czar
Weapon ch Spell ch

Critical Hit of 1/50 oznacza, że czar/broń ma możliwość uzyskania trafienia krytycznego wynosi 1 na 50, innym słowy, szansa na uzyskanie trafienia krytycznego wynosi 2%.

EfektyEdytuj

Efekt trafienia krytycznego generalnie zwiększa obrażenia z broni lub zwiększa skuteczność czaru.

  • Dla broni : Efekt jest opisany pod Critical hit bonus.
  • Dla czaru : Efekt jest opsany pod zakładką Critical.

Aktualne CHEdytuj

Aktualne CH bazuje na bazowyme CH, który jest zmodyfikowany przez wyposażenie oraz charakterystyke gracza. Dla czarów oraz aktualnie wyposażonej broni, może być widoczna w oknie opisującym czaru lub broni pod Current Critical Hit (zobacz powyżej). Może być również wyświetlone podczas walki, najeżdzając kursorem myszki na ikonce walki wręcz lub czaru.

ModyfikatoryEdytuj

Aktualny CH jest lub może być zależny od:

Bonusy z wyposażenia oraz czarów są dodawane do mianownika bazowego CH. Zatem 1/50 szansa krytyczna staje się 1/40 z +10 CH bonusem.

KalkulacjeEdytuj

Następujące formuły pochodzą z przyklejonego post na oficjalnym forum.

  • Agility = a, your player's agility (a is always >= 0)
  • Basecrit = x, where 1/x is the weapon crit rate
  • Equipcrit = y, where y is the total +crits on a character
  • Finalcrit = 1/z, where z = floor( (x-y) * ( (e * 1.1) / ln(a + 12) ) )

Notes:

  • If 1/z is a lower (worse) crit rate than 1/x, then the final crit rate is 1/x.
  • If 1/z is a higher (better) crit rate than 1/2, then the final crit rate is 1/2.
  • e is Euler's number, a mathematical constant.
  • ln is the natural logarithm

Skrypt obliczający CH na podstaiw załozonych itemów i posiadanego agility można znaleść TUTAJ.

Ciekawostka Edytuj

Dawniej (przed wersją dofusa 2.0) istniały nieudane trafienia (czyt. Critical failure)