FANDOM

Dawno temu, smok o imieniu Bolgrot przybył do odwiecznej krainy Amakna. Młody Rykke Errel jako jedyny był wystarczająco odważny aby spojrzeć w twarz straszliwej kreaturze. Zamiast obrócić go w pył, co mogłby z łatwością uczynić, smok pokłonił się przed młodym rycerzem zaprzysięgając mu wierność.

Minęły miesiące, gdy Rykke spotkał Helsephine, młodą czarodziejkę i zakochał się w niej do nieprzytomności. Kiedy przedstawił Helsephine Bolgrota, Rykke nie przypuszczał co właśnie ma się stać. Smok popadł w szaleńczą wściekłość, zabijając słodką Helsephine i odleciał, niszcząc wszystko na swojej drodze.

Rykke ruszył w pościg za smokiem. Kiedy odnalazł go, starzy przyjaciele stanęli między sobą w tytanicznej walce. Używając swojej broni i swojej magii, Rykke z powodzeniem sprowadził Bolgrota na ziemie. Lecz śmiertelnie zraniony, młody bohater umarł wkrótce.

Szukając przyczyny nagłej przemocy Bolgrota, uczeni z Amakna przeszukując wnętrzności smoka odkryli wewnątrz jego ciała sześć niezwykle kolorowych jaj, które nazywane są DOFUS. Później odkryto, że kiedy te jaja się zjednoczą ich potęga będzie nieograniczona. Nieograniczona, jak również chwiejna. Uczeni zdecydowali ukryć te straszliwe relikwie przed resztą świata.

Przez kolejne stulecia, sekret istnienia DOFUS'ów był tak dobrze chroniony, że ludzie ostatecznie o nich zapomnieli. Lecz dnia przeklętego, dnia spośrod innych, strażnicy tajemnic odkryli, że DOFUS'y zniknęły. Wieści szybko się rozeszły, sprowadzając przerażenie, strach i chciwość. Nie minęło zbyt wiele czasu a łowcy przygód pokazali się w Amakna, przyciągnięci przez widok chwały czy grabieży. Przeznaczenie Amakna odtąd jest niepewne a pojawienie się licznych potworów tak przerażających jak nieznanych sprowadza chaos.

Ta historia została zaczerpnięta z http://community.dofus.com/mmorpg-game/story.html

Ubarwniona w lekką spójność przez --Varlus 06:18, 28 sie 2007 (UTC)